Thursday 1 September 2016

PERMOHONAN SEKOLAH KAWALAN 2017 SMKA KAA SABK KRK LEPASAN UPSR 2016




Permohonan sekolah kawalan akan dibuka secara online bagi sesi ambilan Januari 2017 bermula pada 01.09.2016 hingga 30.09.2016. 
Sekolah kawalan adalah sekolah-sekolah yang diwujudkan di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) di mana Konsep sekolah kawalan ini pula adalah untuk mewujudkan dan memantapkan kecergasan dan prestasi akademik pelajar dari tahap baik kepada yang lebih baik dan seterusnya ke tahap cemerlang. Ia juga antara usaha Kementerian Pendidikan Malaysia untuk meningkatkan lagi kualiti pendidikan di negara ini untuk setanding dan setara dengan negara maju yang lain seperti Jepun.
Terdapat 6 jenis dan senarai sekolah kawalan yang ada di Malaysia iaitu :
  • Sekolah Kawalan/ Sekolah Rancangan Khas (SRK)/ Sekolah Elit/ Sekolah Rancangan Khas Negeri (RKN)
  • Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK)
  • Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA)
  • Kelas Kawalan/ Kelas Premier
  • Kelas Rancangan Khas (KRK)/Rancangan Khas Daerah (RKD)/ Sekolah Premier
  • Kelas Aliran Agama (KAA) 

Kepada pelajar-pelajar Tahun 6 lepasan UPSR 2016 yang berminat untuk daftar permohonan sekolah kawalan Menengah Tingkatan 1 boleh mengemukakan permohonan di pautan yang disediakan di bawah. 
https://public.moe.gov.my/
Permohonan hendaklah dibuat secara atas talian (online) dengan melayari laman Sistem Pendaftaran Atas Talian Kementerian Pendidikan Malaysia (SPAT)
Tarikh Rasmi Sistem Aplikasi Borang Online Permohonan Sekolah Kawalan Menengah 2017 dibuka pada  1 September 2016
Tarikh Rasmi Sistem Aplikasi Borang Online Permohonan Sekolah Kawalan Menengah 2017 ditutup pada 30 September 2016.
Sehubungan dengan itu diminta  ibu bapa / penjaga murid tahun 6 dapat mengambil tindakan segera jika berminat untuk menghantar anak masing-masing ke sekolah kawalan yang dinyatakan di atas..


1 comment:

Blogger said...

Do you realize there is a 12 word phrase you can tell your crush... that will induce intense feelings of love and impulsive appeal for you buried within his heart?

That's because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, cherish and care for you with all his heart...

12 Words That Fuel A Man's Love Response

This impulse is so built-in to a man's genetics that it will drive him to try better than before to make your relationship as strong as it can be.

Matter-of-fact, fueling this influential impulse is so important to having the best possible relationship with your man that once you send your man one of these "Secret Signals"...

...You'll soon find him open his mind and soul for you in a way he haven't expressed before and he'll see you as the one and only woman in the galaxy who has ever truly fascinated him.

Post a Comment