Wednesday 26 November 2014

JADUAL PENYERAHAN BUKU TEKS SPBT 2015



Kepada semua ibubapa/penjaga

Murid SK Desa Pinggiran Putra.

Penyerahan Buku Teks SPBT untuk sesi persekolahan 2015 akan  diadakan pada ketetapan berikut,

TARIKH                        : 16.12.2014 dan 17.12.2014                      
HARI                             : Selasa dan Rabu
MASA                           : 8.30 pagi hingga 12.300 tengah hari
TEMPAT                       : Bilik SPBT (BOSS)

           Sehubungan dengan itu semua murid tahun 2 hingga Tahun 6 2015 boleh mengambil buku Teks SPBT masing-masing  pada tarikh yang dimaklumkan di atas. Ibubapa dan murid-murid perlu menandatangani borang akujanji penerimaan dan senarai semak buku yang diterima dari  para petugas. 
          
         Untuk murid tahun 1 2015 penyerahan buku teks akan dilakukan semasa Hari Orientasi Tahun 1 pada 27.12.2014 kelak.

Sekian dimaklumkan. Terima kasih

Lampiran: Contoh:

SURAT AKUAN PENERIMAAN BUKU TEKS
Skim Pinjaman Buku Teks (SPBT)


Saya ……………………………………………..……….Tahun : …………………. dengan ini mengaku  telah menerima buku sebanyak …………………..naskah daripada pihak sekolah.(seperti dilampiran A).

2.Saya memahami bahawa semua buku tersebut merupakan Hak Kerajaan Malaysia yang dipinjamkan kepada saya dan saya tertakluk kepada peraturan Skim Pinjaman Buku Teks Sekolah.
3.Dengan ini saya berjanji akan menjaga buku teks dengan baik dan mematuhi peraturan peraturan SPBT iaitu:-
3.1          Membalut buku teks dengan plastic lutsinar
3.2          Membawa buku teks ke sekolah
3.3          Tidak meninggalkan buku teks di kelas atau di merata-rata tempat
3.4          Tidak meminjamkan buku teks kepada pelajar lain
3.5          Tidak menconteng, merosakkan atau menghilangkan buku teks
3.6          Mengambil dan memulangkan buku teks pada waktunya

4.Sekiranya saya melanggar peraturan tersebut, maka pihak pengurusan SPBT sekolah berhak mengambil tindakan atau meminta saya menggantikan buku yang rosak/hilang tersebut termasuk mengambil semula semua buku teks yangada pada saya.

5.Kegagalan saya mematuhi peraturan SPBT turut membolehkan pihak sekolah mengambil apa-apa tidakan disiplin terhadap diri saya.

Yang benar,                                                                                            Disahkan oleh;

……………………………………                                                ………………………………..
(                                                     )                                                (                                                  )
           Nama Murid                                                                           Guru  Kelas/Penyelaras SPBT

Tarikh : ________________                                                              Tarikh: _______________


Diakui oleh:
…………………………………
(                                                    )
Ibu/Bapa/Penjaga

Tarikh : _______________

No comments:

Post a Comment