Wednesday 19 March 2014

Pertandingan Choral Speaking Daerah Sepang 2014

Bismillahirrahmanirrahim...

Pada 19 Mac 2014 (Rabu), SK Desa Pinggiran Putra telah menghantar satu pasukan ke pertandingan Choral Speaking  Peringkat Daerah Sepang di SMK Putra Perdana.

Pasukan ini terdiri daripada 30 orang peserta yang terdiri daripada murid-murid Tahun 4 dan 5. Pasukan ini dibimbing dan dilatih oleh guru-guru Bahasa Inggeris iaitu Pn. Nurul Hidayah, Pn. Jawahir dan Pn. Nurhafiza. Latihan dijalankan pada waktu kokurikulum dan latihan terakhir diadakan pada hari Sabtu.

Pasukan Choral Speaking SKDPP 2014


Sesungguhnya, ini adalah pengalaman pertama buat kesemua murid dan guru. Guru-guru Bahasa Inggeris mengambil inisiatif mencuba nasib untuk menyertai pertandingan ini dengan mendapat sokongan padu dari GPK Kokurikulum; Pn. Salmah bt Ismail dan Guru Besar; En. Sukimin b. Juki.

Walaubagaimana pun, pasukan ini tidak mendapat tempat di dalam pertandingan ini. Nampaknya, tuah tidak menyebelahi kami. Apa yang penting, pengalaman yang dapat dikutip pada hari ini menjadi panduan yang berguna untuk guru-guru dan murid-murid untuk memperbaiki segala kelemahan kami untuk penyertaan akan datang.

Murid-murid SKDPP sedang membuat persembahan




En. Kamsani b. Sahlan; Guru Besar SKTPP 2 (Perasmi Majlis Penutupan)

Penyampaian Sijil Penyertaan kepada wakil sekolah

Jutaan terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang membantu secara langsung mahupun tidak langsung. Kita cuba lagi tahun hadapan. Semoga Allah memberkati segala usaha kita.

No comments:

Post a Comment